Ta fram krav på chatbot – återblick

2020-01-31 höll jag en 2-timmar lång pilotkurs i att ta fram krav och dialoger på en chatbot. Det blev mycket energi och engagemang!

Pilotkursen var i workshopform och ett samarbete mellan Inforeq och KravXperts. Diskussionerna var bra och många i såväl grupperna som alla tillsammans. Det kanske verkar enkelt att bygga dialoger men det är ganska komplext och många saker att ta hänsyn till.

Jag tog fram material med användningsexempel, övningsinstruktioner, och lappar med färdiga fraser som grupperna kunde välja att använda, eller skriva egna fraser. Vi hann också titta på några exempel ”live”.

Otroligt mycket som går att hinna med på så kort tid. Det var fantastiskt roligt! #conversationaldesign #conversationalai #chatbot #digitalassistant #requirementsanalysis

Nästa kurstillfälle är 2020-03-13.
> Anmäl dig (du dirigeras till KravXpert.se)

Författare: Helén Alseby, agil produktägare samt krav- och verksamhetsanalytiker

Tyckte du om denna artikel? Dela gärna! > Läs fler artiklar
Vill du ställa en fråga eller tipsa om något du vill läsa om? > Välkommen att höra av dig

Följ Helén Alseby LinkedIn Twitter